< >
Tradycja
i nowoczesność

Aktualności

ZAWIADOMIENIE o zwołaniu I Sesji nowo wybranej Rady Gminy Czastary kadencji 2018 - 2023

czwartek, 15 listopada 2018

Na podstawie art. 20 ust. 2 i art. 29a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 994, z późn. zm.) Komisarz Wyborczy w Sieradzu I Postanowieniem  z dnia 9 listopada 2018 r. zwołuje pierwszą sesję nowo wybranej Rady Gminy Czastary kadencji 2018 – 2023, na dzień 21 listopada 2018 r., o godz. 9:00 w sali narad Urzędu Gminy w Czastarach z następującym porządkiem obrad: 

  1. Otwarcie Sesji Rady Gminy i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Odśpiewanie hymnu państwowego.
  3. Wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego przez Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej w Czastarach.
  4. Złożenie ślubowania przez radnych.
  5. Przyjęcie porządku obrad.
  6. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy Czastary:

 

1) uchwalenie regulaminu wyboru Przewodniczącego/ Wiceprzewodniczących Rady Gminy Czastary;

2) powołanie Komisji Skrutacyjnej;

3) zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Rady Gminy Czastary;

4) przeprowadzenie głosowania (tajnego);

5) odczytanie uchwały stwierdzającej wybór Przewodniczącego Rady Gminy Czastary.

 

  1. Wybór Wiceprzewodniczącego/Wiceprzewodniczących Rady Gminy Czastary (tryb wyboru jak w pkt. 6).
  2. Powołanie stałych komisji Rady Gminy Czastary:

1). Komisji Rewizyjnej, wybór przewodniczącego Komisji Rewizyjnej,

2). Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, wybór przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji,

3). Komisji Rozwoju Gospodarczego, Rolnictwa i Ochrony Środowiska,

4). Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Pomocy Społecznej.



     
  1. Wręczenie Wójtowi zaświadczenia o wyborze na Wójta przez Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej w Czastarach.
  2. Złożenie ślubowania przez Wójta.
  3. Interpelacje i zapytania.
  4. Zakończenie obrad Sesji Rady Gminy.

Komisarz Wyborczy w Sieradzu I - Agata Sobieszek - Krzywicka 

Kategorie spraw urzędowych

1 stycznia 2002 r. weszła w życie ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej ( Dz. U. z 2015 r., poz. 2058 oraz z 2016 r. poz. 34, poz. 352 i poz. 996). Ustawa precyzuje konstytucyjny zapis art. 61 o prawie obywateli do informacji o działaniach władz publicznych. Ustawa nakazuje organom władzy udostępniać każdą informację o sprawach publicznych. Wyjątek stanowią informacje niejawne. Zgodnie z ustawą prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania takiej informacji, zawierającej aktualną wiedzę  o sprawach publicznych.

Udostępnianie informacji publicznej na wniosek przez Gminę Czastary
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
 

Wszystkie sprawy dotyczące:
Świadczeń pomocy społecznej, Pomocy żywnościowej, Przeciwdziałania przemocy, Świadczeń rodzinnych, Funduszu alimentacyjnego, Świadczeń rodzicielskich, Świadczeń wychowawczych, Karty Dużej Rodziny, Stypendium szkolnego, Dodatków mieszkaniowych, Dodatków energetycznych, Wspierania rodziny, Świadczeń opieki zdrowotnej, Działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. 

możecie Państwo załatwić w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czastarach 

pokoje nr. 1, 2 i 4 tel: 62 7843112 w 23, 25 i 26 oraz tel/fax: 62 7846470 gops_czastary@post.pl 

Informacji udzielają:
Anna Nielubiak – Kierownik Ośrodka 
Teresa Żurek - specjalista pracy socjalnej 
Edyta Tomala - pracownik socjalny
Agnieszka Juszczak - inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego 
Dorota Chałupka - Pracownik socjalny
Małgorzata Piędzioch - Asystent rodziny

Szczegółowy opis prowadzonych zadań

 

 

 

 

Sprawy z zakresu:
Urzędu Stanu Cywilnego
Ewidencji Ludności
Dowodów Osobistych
Rejestru Wyborców

prowadzi Barbara Łuźniak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

Dane adresowe:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wolności 29
98-410 Czastary

Dane kontaktowe:
tel.: 62 78 431 11 w. 21 
e-mail: usc@czastary.pl
parter Urzędu Gminy – pok. nr 5

Czynne w godzinach pracy Urzędu Gminy w Czastarach

Opis prowadzonych zadań

INFORMACJE KONTAKTOWE:

W razie pytań zapraszamy do Urzędu Gminy Czastary, ul. Wolności 29 w godzinach pracy tj. poniedziałek - środa 7.00 – 15.00, czwartek 9.00 - 17.00, piątek; 7.00 – 15.00, piętro I pok.11. Niezbędne informacje można również uzyskać pod numerem telefonu (62) 784 31 11 lub pod adresem e - mail: ug@czastary.pl.

DRUKI DO POBRANIA W FORMACIE .PDF

CEIDG-1 wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia poza miejscem
 

Wszystkie sprawy dotyczące podatków lokalnych:

podatku rolnego
podatku leśnego
podatku od nieruchomości 
podatku od środków transportowych

ulgi w spłacie zobowiązań
opłata skarbowa

możecie Państwo załatwić w Urzędzie Gminy w Czastarach

pok nr 19 tel 62/78431 w 16
podatki.czasatry@wp.pl


informacji udzielają:

Aleksandra Ostrycharz – inspektor ds. Wymiaru podatków i opląt
Anna Trafarska – inspektor ds. Księgowości podatkowej

W trosce o stabilny rozwój naszej gminy, poprawę warunków życia naszych mieszkańców celem nadrzędnym są inwestycje w naszej gminie, które mają służyć przede wszystkim dobru mieszkańców. Realizowane inwestycje finansowane są ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, funduszy zewnętrznych oraz ze środków własnych Gminy. Ponadto stale staramy się pozyskiwać środki na nowe strategiczne inwestycje w naszej Gminie, o czym będę Państwa informował na bieżąco na naszej stronie internetowej. 

Gminne inwestycje 2017

Gminne inwestycje 2016

Bezpieczeństwo

Druki do pobrania

Licznik odwiedzin
13029669