Aktualności
XVIII Sesja Rady Gminy Czastary
piątek, 29 stycznia 2021
XVIII Sesja Rady Gminy Czastary
W dniu 28 stycznia 2021 r. odbyła się XVIII Sesję Rady Gminy Czastary, w której uczestniczył poseł na Sejm RP – Pan Paweł Rychlik.
Na wstępie Pan poseł serdecznie podziękował za zaproszenie na obrady XVIII Sesji Rady Gminy Czastary.
Poseł Paweł Rychlik podkreślił, że współpraca z samorządem gminy Czastary układa się bardzo pomyślnie, czego efekty jak sam zauważył są i miejmy nadzieję będą widoczne.
Pan Poseł wyraził przekonanie, że dzięki usilnym staraniom wszystkich służb Państwa Polskiego w walce z szalejącą pandemią, wkrótce życie nas wszystkich wróci do normy. Obecny na Sesji Rady Gminy parlamentarzysta poinformował, że podejmowane są wszelkie możliwe działania by zwiększyć dostępność szczepionek, by jak najwięcej Polaków mogło się zaszczepić i czuć bezpiecznie.
W dalszej części sesji radni mieli możliwość zadawania Posłowi pytań w zakresie spraw o istotnym znaczeniu dla regionu i gminy. Tematem dyskusji były m.in.: drastycznie rosnące ceny opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, badania nad lekami na Covid 19, system oświaty w Polsce itp. dotyczące bieżących spraw funkcjonowania naszego Państwa.
Na zakończenie spotkania Wójt Dariusz Rejman wspólnie z Przewodniczącym Rady Gminy Markiem Dudką i w imieniu całego samorządu Gminy Czastary serdecznie podziękowali za aktywne działanie na rzecz rozwoju Gminy Czastary. Pan Wójt podkreślił: „że to właśnie dzięki zaangażowaniu Pana Posła Pawła Rychlika uczniowie w Czastarach będą mieć nową bibliotekę, nową stołówkę oraz nową świetlicę. Pana wola współpracy oraz życzliwość są bezcenne i niezwykle przydatne w dostrzeganiu Gminy Czastary jako miejsca, w którym jest ogromny potencjał, i w które warto inwestować. Pana pomoc jest nieoceniona, dzięki niej jesteśmy w stanie jeszcze bardziej efektywnie realizować nasze plany”.
Pan Poseł odnosząc się do słów Wójta powiedział, że podziękowania należą się wszystkim czastarskim samorządowcom, a z jego strony będą czynione wszelkie starania na rzecz rozwoju gminy Czastary i poprawy warunków życia jej mieszkańców. Podsumowując swoje wystąpienie nasz lokalny parlamentarzysta zadeklarował dalszą współpracę, determinację w działaniu na rzecz Gminy Czastary, po czym złożył wszystkim obecnym życzenia przede wszystkim zdrowia, które w dzisiejszych czasach wyjątkowo doceniamy i szczególnie potrzebujemy.
organizacyjne
Gminy Czastary Gminny Ośrodek
Pomocy Społecznej
Kategorie spraw urzędowych
1 stycznia 2002 r. weszła w życie ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej ( Dz. U. z 2015 r., poz. 2058 oraz z 2016 r. poz. 34, poz. 352 i poz. 996). Ustawa precyzuje konstytucyjny zapis art. 61 o prawie obywateli do informacji o działaniach władz publicznych. Ustawa nakazuje organom władzy udostępniać każdą informację o sprawach publicznych. Wyjątek stanowią informacje niejawne. Zgodnie z ustawą prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania takiej informacji, zawierającej aktualną wiedzę o sprawach publicznych.
Udostępnianie informacji publicznej na wniosek przez Gminę Czastary
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Wszystkie sprawy dotyczące:
Świadczeń pomocy społecznej, Pomocy żywnościowej, Przeciwdziałania przemocy, Świadczeń rodzinnych, Funduszu alimentacyjnego, Świadczeń rodzicielskich, Świadczeń wychowawczych, Karty Dużej Rodziny, Stypendium szkolnego, Dodatków mieszkaniowych, Dodatków energetycznych, Wspierania rodziny, Świadczeń opieki zdrowotnej, Działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
możecie Państwo załatwić w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czastarach
pokoje nr. 1, 2 i 4 tel: 62 7843112 w 23, 25 i 26 oraz tel/fax: 62 7846470 gops_czastary@post.pl
Informacji udzielają:
Anna Nielubiak – Kierownik Ośrodka
Teresa Żurek - specjalista pracy socjalnej
Edyta Tomala - pracownik socjalny
Agnieszka Juszczak - inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
Dorota Chałupka - Pracownik socjalny
Małgorzata Piędzioch - Asystent rodziny
Szczegółowy opis prowadzonych zadań
Sprawy z zakresu:
Urzędu Stanu Cywilnego
Ewidencji Ludności
Dowodów Osobistych
Rejestru Wyborców
prowadzi Barbara Łuźniak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Dane adresowe:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wolności 29
98-410 Czastary
Dane kontaktowe:
tel.: 62 78 431 11 w. 21
e-mail: usc@czastary.pl
parter Urzędu Gminy – pok. nr 5
Czynne w godzinach pracy Urzędu Gminy w Czastarach
Opis prowadzonych zadań
INFORMACJE KONTAKTOWE:
W razie pytań zapraszamy do Urzędu Gminy Czastary, ul. Wolności 29 w godzinach pracy tj. poniedziałek - środa 7.00 – 15.00, czwartek 9.00 - 17.00, piątek; 7.00 – 15.00, piętro I pok.11. Niezbędne informacje można również uzyskać pod numerem telefonu (62) 784 31 11 lub pod adresem e - mail: ug@czastary.pl.
DRUKI DO POBRANIA W FORMACIE .PDF
CEIDG-1 wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia poza miejscem
Wszystkie sprawy dotyczące podatków lokalnych:
podatku rolnego
podatku leśnego
podatku od nieruchomości
podatku od środków transportowych
ulgi w spłacie zobowiązań
opłata skarbowa
możecie Państwo załatwić w Urzędzie Gminy w Czastarach
pok nr 19 tel 62/78431 w 16
podatki.czasatry@wp.pl
informacji udzielają:
Aleksandra Ostrycharz – inspektor ds. Wymiaru podatków i opląt
Anna Trafarska – inspektor ds. Księgowości podatkowej
W trosce o stabilny rozwój naszej gminy, poprawę warunków życia naszych mieszkańców celem nadrzędnym są inwestycje w naszej gminie, które mają służyć przede wszystkim dobru mieszkańców. Realizowane inwestycje finansowane są ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, funduszy zewnętrznych oraz ze środków własnych Gminy. Ponadto stale staramy się pozyskiwać środki na nowe strategiczne inwestycje w naszej Gminie, o czym będę Państwa informował na bieżąco na naszej stronie internetowej.