< >
Tradycja
i nowoczesność

Aktualności

XII Zjazd Oddziału Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych

czwartek, 23 września 2021

W dniu 17 września 2021 r. w sali Ochotniczej Straży Pożarnej w Czastarach odbył się XII Zjazd Oddziału Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej w Czastarach. Zjazd był ukoronowaniem pięcioletniej działalności strażackiej organizacji na terenie Gminy Czastary. W obradach uczestniczyli delegaci wszystkich OSP z terenu gminy, przedstawiciele do zarządu gminnego, członkowie ustępującego zarządu i zaproszeni goście w osobach: Jan Dudek - Członek Głównej Komisji Rewizyjnej Związku OSP RP, Stefan Pietras – Wicestarosta Powiatu Wieruszowskiego, Pan Marek Gwiazdowski – Wiceprezes Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP RP w Wieruszowie, Pan Marek Dudka – Przewodniczący Rady Gminy, Pani Magdalena Krzywda – Dyrektor Rejonowego Banku Spółdzielczego w Czastarach.

Otwarcia Zjazdu dokonał druh Dariusz Rejman Prezes Zarządu Oddziału Gminnego Związku OSP RP w Czastarach, który w swym wystąpieniu podkreślał wielką rolę strażaków ochotników w zapewnieniu bezpieczeństwa ludności.

Obradom przewodniczył druh Grzegorz Wojewoda wiceprezes Zarządu Oddziału Gminnego ZOSP RP w Czastarach.

W czasie obrad złożono sprawozdanie z działalności ustępującego Zarządu Oddziału Gminnego ZOSP RP, sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Oddziału, w podjętych Uchwałach m.in.: udzielono absolutorium ustępującemu Zarządowi, zatwierdzono skład nowego Zarządu Oddziału Gminnego ZOSP RP, skład Komisji Rewizyjnej Oddziału, wybrano Delegatów na Zjazd Oddziału Powiatowego oraz Przedstawiciela do Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP RP.

Zjazd dokonał zatwierdzenia wyboru Zarządu Oddziału Gminnego Związku OSP RP w Czastarach na lata 2021 - 2026, który ukonstytuował się następująco:

  1. Dariusz Rejman (OSP Kąty Walichnowskie) – Prezes

  2. Grzegorz Wojewoda (OSP Krajanka) – Wiceprezes

  3. Zygmunt Chałupka (OSP Parcice) – Wiceprezes

  4. Magdalena Piekielna – Sekretarz

  5. Przemysław Matusiak (OSP Krajanka) – Skarbnik

  6. Dariusz Górecki (OSP Czastary) - Komendant Gminny Związku

  7. Paweł Janik (OSP Czastary) – Członek Prezydium

  8. Andrzej Galiński ( OSP Przywory) – Członek Prezydium

  9. Wojciech Pietrzak ( OSP Kąty Walichnowskie) - Członek Prezydium

  10. Zbigniew Furman (OSP Krajanka) – Członek

  11. Marcin Jaśko ( OSP Czastary) – Członek

  12. Marek Urbański ( OSP Parcice) – Członek

  13. Mariusz Rybka ( OSP Kąty Walichnowskie) – Członek

  14. Krzysztof Sut ( OSP Parcice) – Członek

  15. Jan Tomalik ( OSP Czastary) - Członek

  16. Kamil Woś ( OSP Radostów) – Członek

  17. Szymon Woś ( OSP Radostów) – Członek

  18. Andrzej Zaustowicz ( OSP Przywory) – Członek


 

Skład Komisji Rewizyjnej Oddziału:

  1. Marcin Patykowski  (OSP Krajanka) – Przewodniczący

  2. Tobiasz Preder ( OSP Czastary) – Wiceprzewodniczący

  3. Jakub Szymanek ( OSP Parcice) – Wiceprzewodniczący

  4. Mariusz Perdek ( OSP Kąty Walichnowskie) – Sekretarz

  5. Stanisław Nalepa ( OSP Przywory) – członek

  6. Paweł Woś ( OSP Radostów) – członek


 

Delegaci Na Zjazd Oddziału Powiatowego ZOSP RP :

  1. Paweł Janik (OSP Czastary)

  2. Marek Urbański ( OSP Parcice)

  3. Przemysław Matusiak ( OSP Krajanka)

  4. Szymon Woś ( OSP Radostów)


 

Przedstawiciel do Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP RP :

  1. Paweł Janik (OSP Czastary)

  2. Marek Urbański ( OSP Parcice)

 

Prezes Oddziału Gminnego ZOSP RP w Czastarach Dariusz Rejman podziękował za aktywną pracę wszystkim uczestnikom zjazdu, a szczególne słowa podziękowania druh Dariusz Rejman skierował do nieobecnej na zjeździe z przyczyn zdrowotnych druhny Marii Chrzan, która przez ponad 40 lat pełniła funkcję sekretarza Zarządu Oddziału Gminnego Związku OSP RP w Czastarach.


 


 

Nazwa

Opis

Kategorie spraw urzędowych

1 stycznia 2002 r. weszła w życie ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej ( Dz. U. z 2015 r., poz. 2058 oraz z 2016 r. poz. 34, poz. 352 i poz. 996). Ustawa precyzuje konstytucyjny zapis art. 61 o prawie obywateli do informacji o działaniach władz publicznych. Ustawa nakazuje organom władzy udostępniać każdą informację o sprawach publicznych. Wyjątek stanowią informacje niejawne. Zgodnie z ustawą prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania takiej informacji, zawierającej aktualną wiedzę  o sprawach publicznych.

Udostępnianie informacji publicznej na wniosek przez Gminę Czastary
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
 

Wszystkie sprawy dotyczące:
Świadczeń pomocy społecznej, Pomocy żywnościowej, Przeciwdziałania przemocy, Świadczeń rodzinnych, Funduszu alimentacyjnego, Świadczeń rodzicielskich, Świadczeń wychowawczych, Karty Dużej Rodziny, Stypendium szkolnego, Dodatków mieszkaniowych, Dodatków energetycznych, Wspierania rodziny, Świadczeń opieki zdrowotnej, Działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. 

możecie Państwo załatwić w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czastarach 

pokoje nr. 1, 2 i 4 tel: 62 7843112 w 23, 25 i 26 oraz tel/fax: 62 7846470 gops_czastary@post.pl 

Informacji udzielają:
Anna Nielubiak – Kierownik Ośrodka 
Teresa Żurek - specjalista pracy socjalnej 
Edyta Tomala - pracownik socjalny
Agnieszka Juszczak - inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego 
Dorota Chałupka - Pracownik socjalny
Małgorzata Piędzioch - Asystent rodziny

Szczegółowy opis prowadzonych zadań

 

 

 

 

Sprawy z zakresu:
Urzędu Stanu Cywilnego
Ewidencji Ludności
Dowodów Osobistych
Rejestru Wyborców

prowadzi Barbara Łuźniak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

Dane adresowe:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wolności 29
98-410 Czastary

Dane kontaktowe:
tel.: 62 78 431 11 w. 21 
e-mail: usc@czastary.pl
parter Urzędu Gminy – pok. nr 5

Czynne w godzinach pracy Urzędu Gminy w Czastarach

Opis prowadzonych zadań

INFORMACJE KONTAKTOWE:

W razie pytań zapraszamy do Urzędu Gminy Czastary, ul. Wolności 29 w godzinach pracy tj. poniedziałek - środa 7.00 – 15.00, czwartek 9.00 - 17.00, piątek; 7.00 – 15.00, piętro I pok.11. Niezbędne informacje można również uzyskać pod numerem telefonu (62) 784 31 11 lub pod adresem e - mail: ug@czastary.pl.

DRUKI DO POBRANIA W FORMACIE .PDF

CEIDG-1 wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia poza miejscem
 

Wszystkie sprawy dotyczące podatków lokalnych:

podatku rolnego
podatku leśnego
podatku od nieruchomości 
podatku od środków transportowych

ulgi w spłacie zobowiązań
opłata skarbowa

możecie Państwo załatwić w Urzędzie Gminy w Czastarach

pok nr 19 tel 62/78431 w 16
podatki.czasatry@wp.pl


informacji udzielają:

Aleksandra Ostrycharz – inspektor ds. Wymiaru podatków i opląt
Anna Trafarska – inspektor ds. Księgowości podatkowej

W trosce o stabilny rozwój naszej gminy, poprawę warunków życia naszych mieszkańców celem nadrzędnym są inwestycje w naszej gminie, które mają służyć przede wszystkim dobru mieszkańców. Realizowane inwestycje finansowane są ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, funduszy zewnętrznych oraz ze środków własnych Gminy. Ponadto stale staramy się pozyskiwać środki na nowe strategiczne inwestycje w naszej Gminie, o czym będę Państwa informował na bieżąco na naszej stronie internetowej. 

Gminne inwestycje 2017

Gminne inwestycje 2016

Bezpieczeństwo

Druki do pobrania

Licznik odwiedzin
13456366

O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH BEZ ZBĘDNEGO CUKRU!

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W URZĘDZIE GMINY CZASTARY

W związku z rozpoczęciem stosowania z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO), informujemy, iż na podstawie art. 13 RODO od dnia 25 maja 2018 r. będą Państwu przysługiwały określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przez Urząd Gminy w Czastarach.

  1. Dane Administratora
    Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Czastary reprezentowana przez Wójta Gminy - z siedzibą w Urzędzie Gminy Czastary, ul. Wolności 29, 98-410 Czastary.
  2. Dane Inspektora Danych Osobowych
    Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO Administrator (ADO) wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Inspektorem Ochrony Danych jest Pani Agnieszka Juszczak, e-mail: ido@czastary.pl
  3. Cel przetwarzania Państwa danych osobowych
    Do zakresu działania samorządu gminy należy wykonywanie zadań publicznych o charakterze gminnym niezastrzeżonych ustawami na rzecz organów administracji rządowej. Gmina Czastary gromadzi Państwa dane w celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa oraz Statutu Gminy Czastary, a w szczególności z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 ze zm.). Podstawa prawna przetwarzania Państwa danych wynika z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych) oraz obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy.
  4. Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych.
    W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Państwa dane nie będą podlegały profilowaniu.
    Administrator przetwarza Pana/Pani dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, o którym mowa powyżej. W szczególności sytuacjach Administrator może przekazać/powierzyć Pana/Pani dane innym podmiotom. Podstawą przekazania/powierzenia danych są przepisy prawa (np. wymiar sprawiedliwości, administracja skarbowa, instytucje związane z obsługą szeroko pojętych funduszy unijnych, podmioty związane z obsługą sfery socjalnej – ZUS, PFRON) lub właściwie skonstruowane, zapewniające bezpieczeństwo danym osobowym, umowy powierzenia danych do przetwarzania (np. z podmiotami sektora teleinformatycznego i telekomunikacyjnego, przetwarzania danych).
  5. Okres przechowywania danych.
    Dane osobowe przetwarzane przez Gminę Czastary przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 ze zm.) i ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r., poz. 217 ze zm.), w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  6. Prawa podmiotów danych.
    W związku z przetwarzaniem przez Gminę Czastary Pana/Pani danych osobowych, przysługuje Panu/Pani prawo do:
    • dostępu do danych osobowych Pana/Pani dotyczących,
    • żądania ich sprostowania,
    • usunięcia danych ( tzw. prawo do bycia zapomnianym) lub ograniczenia przetwarzania,
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
    Z powyższych uprawnień można skorzystać w siedzibie Administratora, pisząc na adres:
    Urząd Gminy Czastary
    ul. Wolności 29
    98-410 Czastary

    Osoba której dane przetwarzane są na podstawie zgody wyrażonej przez tę osobę ma prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  7. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie podlegają profilowaniu.
  8. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
    W przypadku gdy przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych jest niezgodne z przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Wójt Gminy Czastary – Administrator Danych Osobowych Gminy Czastary

Zgadzam się