< >
Tradycja
i nowoczesność

Aktualności

Wójt Gminy Czastary ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie zadania z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest

piątek, 02 marca 2018

O G Ł O S Z E N I E

Wójt Gminy Czastary ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie zadania z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Czastary na rok 2018

Mieszkańcy Gminy Czastary, którzy na terenie swoich nieruchomości posiadają wyroby zawierające azbest i zamierzają je usunąć w 2018 r., mogą składać wnioski o dofinansowanie tego zadania. Dofinansowaniem mogą być objęte wyłącznie koszty związane z usuwaniem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest pochodzących z demontażu pokryć dachowych lub elementów elewacji. Przez usuwanie wyrobów zawierających azbest rozumie się przygotowanie tych wyrobów do transportu (odpowiednie zapakowanie i oznakowanie), załadunek, transport i przekazanie do unieszkodliwienia na odpowiednie stanowisko odpadów niebezpiecznych.

Wykonawcą zadania z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest będzie podmiot wybrany przez gminę Czastary w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych.

Kwota dofinansowania zadania dla osoby fizycznej wynosi 100%. Dotacja będzie udzielana w formie bezgotówkowej.

Wnioski o udzielenie dofinansowania będą przyjmowane na pokrycie kosztów związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest pochodzących z obiektów budowlanych, które nie są wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej z terenu gminy Czastary. Wnioski mogą składać osoby fizyczne posiadające tytuł prawny do nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest, w tym zgromadzone na pryźmie.

Ilość wyrobów zawierających azbest podana we wniosku musi być spójna z inwentaryzacją tych wyrobów stanowiących załącznik do „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Czastary na lata 2013-2032” (do wglądu w Urzędzie Gminy Czastary).

Wnioski realizowane będą jedynie w sytuacji otrzymania przez Gminę Czastary dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.

Dofinansowanie nie obejmuje:

  1. kosztów związanych z zakupem i montażem nowych wyrobów w miejscu zdemontowanych;
  2. kosztów poniesionych na demontaż (rozbiórkę) wyrobów zawierających azbest;
  3. kosztów związanych z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i dokumentacji technicznych.

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w Urzędzie Gminy Czastary (pok. 18) do dnia 30.03.2018 r.

Wnioski złożone po upływie ww. terminu nie podlegają procedurze oceny i będą zwracane Wnioskodawcy.

WÓJT GMINY CZASTARY

                                                                                                                                DARIUSZ REJMAN

Uchwała Rady Gminy Czastary Nr XXVI/169/2014 z dnia 18 marca 2014 r. w sprawie określenia Regulaminu finansowania realizacji zadań z zakresu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Czastary

Wniosek.doc 

Wniosek.pdf 

Program usuwania wyrobów zawierających azbest 

Kategorie spraw urzędowych

1 stycznia 2002 r. weszła w życie ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej ( Dz. U. z 2015 r., poz. 2058 oraz z 2016 r. poz. 34, poz. 352 i poz. 996). Ustawa precyzuje konstytucyjny zapis art. 61 o prawie obywateli do informacji o działaniach władz publicznych. Ustawa nakazuje organom władzy udostępniać każdą informację o sprawach publicznych. Wyjątek stanowią informacje niejawne. Zgodnie z ustawą prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania takiej informacji, zawierającej aktualną wiedzę  o sprawach publicznych.

Udostępnianie informacji publicznej na wniosek przez Gminę Czastary
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
 

Wszystkie sprawy dotyczące:
Świadczeń pomocy społecznej, Pomocy żywnościowej, Przeciwdziałania przemocy, Świadczeń rodzinnych, Funduszu alimentacyjnego, Świadczeń rodzicielskich, Świadczeń wychowawczych, Karty Dużej Rodziny, Stypendium szkolnego, Dodatków mieszkaniowych, Dodatków energetycznych, Wspierania rodziny, Świadczeń opieki zdrowotnej, Działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. 

możecie Państwo załatwić w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czastarach 

pokoje nr. 1, 2 i 4 tel: 62 7843112 w 23, 25 i 26 oraz tel/fax: 62 7846470 gops_czastary@post.pl 

Informacji udzielają:
Anna Nielubiak – Kierownik Ośrodka 
Teresa Żurek - specjalista pracy socjalnej 
Edyta Tomala - pracownik socjalny
Agnieszka Juszczak - inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego 
Dorota Chałupka - Pracownik socjalny
Małgorzata Piędzioch - Asystent rodziny

Szczegółowy opis prowadzonych zadań

 

 

 

 

Sprawy z zakresu:
Urzędu Stanu Cywilnego
Ewidencji Ludności
Dowodów Osobistych
Rejestru Wyborców

prowadzi Barbara Łuźniak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

Dane adresowe:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wolności 29
98-410 Czastary

Dane kontaktowe:
tel.: 62 78 431 11 w. 21 
e-mail: usc@czastary.pl
parter Urzędu Gminy – pok. nr 5

Czynne w godzinach pracy Urzędu Gminy w Czastarach

Opis prowadzonych zadań

INFORMACJE KONTAKTOWE:

W razie pytań zapraszamy do Urzędu Gminy Czastary, ul. Wolności 29 w godzinach pracy tj. poniedziałek - środa 7.00 – 15.00, czwartek 9.00 - 17.00, piątek; 7.00 – 15.00, piętro I pok.11. Niezbędne informacje można również uzyskać pod numerem telefonu (62) 784 31 11 lub pod adresem e - mail: ug@czastary.pl.

DRUKI DO POBRANIA W FORMACIE .PDF

CEIDG-1 wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia poza miejscem
 

Wszystkie sprawy dotyczące podatków lokalnych:

podatku rolnego
podatku leśnego
podatku od nieruchomości 
podatku od środków transportowych

ulgi w spłacie zobowiązań
opłata skarbowa

możecie Państwo załatwić w Urzędzie Gminy w Czastarach

pok nr 19 tel 62/78431 w 16
podatki.czasatry@wp.pl


informacji udzielają:

Aleksandra Ostrycharz – inspektor ds. Wymiaru podatków i opląt
Anna Trafarska – inspektor ds. Księgowości podatkowej

W trosce o stabilny rozwój naszej gminy, poprawę warunków życia naszych mieszkańców celem nadrzędnym są inwestycje w naszej gminie, które mają służyć przede wszystkim dobru mieszkańców. Realizowane inwestycje finansowane są ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, funduszy zewnętrznych oraz ze środków własnych Gminy. Ponadto stale staramy się pozyskiwać środki na nowe strategiczne inwestycje w naszej Gminie, o czym będę Państwa informował na bieżąco na naszej stronie internetowej. 

Gminne inwestycje 2017

Gminne inwestycje 2016

Bezpieczeństwo

Druki do pobrania

Licznik odwiedzin
13079446