< >
Tradycja
i nowoczesność

Aktualności

Ślubowanie Przedszkolaków i Starszaków

czwartek, 19 października 2017

Chwila rozłąki z mamą bądź tatą u progu drzwi przedszkola

jest nie lada przeżyciem dla przedszkolaka. Pojawiają się łzy, nowi koledzy oraz Panie „Przedszkolanki”, które za wszelką cenę chcą, aby przedszkole stało się dla malucha drugim domem. Każdego dnia przedszkolaki przyswajają nowe zadania oraz obowiązki, które dzielnie przestrzegają. Znając swoje prawa, potrafią o nie walczyć w sytuacji, gdy wychowawczyni zapomni nagrodzić „tylko” grzeczne dzieci.  Po oswojeniu się z nowym doświadczeniem dwie grupy przedszkolaków „MALUCHY” i „STARSZAKI” przystąpiły w Szkole Podstawowej w Parcicach  w dniu 19.10.2017r. do „Pasowania na Przedszkolaka”. Dzieci w pierwszej kolejności przywitały swoich przybyłych rodziców piosenką „Witaj mamo, witaj tato”, a następnie pozostałych gości. Nie mogło obyć bez gimnastyki, w której pokazywały swoje części ciała- głowa, ramiona, kolana, pięty, oczy, uszy, usta, nos.  Lekcja gry na bębenkach okazała się być łatwa, gdy z głośników poleciała piosenka „ Jestem sobie przedszkolaczek”. Gdy nastąpiła chwila pasowania, najpierw tekst ślubowania złożyły „MALUCHY” . „STARSZAKI” miały nieco trudniej, gdyż musiały oprócz przysięgi znać słowa wiersza „Kto ty jesteś”. Po przysiędze Dyrektor Szkoły Podstawowej w Parcicach Pani Marta Saturska ochoczo położyła na  dwudziestu czterech  ramionach  przedszkolaków ołówek mówiąc: „ŚLUBUJĘ CIĘ NA PRZEDSZKOLAKA”.
Wszystkim przedszkolakom życzymy mniej łez, więcej uśmiechu oraz dobrej zabawy w Oddziale Przedszkolnym w Parcicach.

SP. Parcice

Nazwa

Opis

Kategorie spraw urzędowych

1 stycznia 2002 r. weszła w życie ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej ( Dz. U. z 2015 r., poz. 2058 oraz z 2016 r. poz. 34, poz. 352 i poz. 996). Ustawa precyzuje konstytucyjny zapis art. 61 o prawie obywateli do informacji o działaniach władz publicznych. Ustawa nakazuje organom władzy udostępniać każdą informację o sprawach publicznych. Wyjątek stanowią informacje niejawne. Zgodnie z ustawą prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania takiej informacji, zawierającej aktualną wiedzę  o sprawach publicznych.

Udostępnianie informacji publicznej na wniosek przez Gminę Czastary
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
 

Wszystkie sprawy dotyczące:
Świadczeń pomocy społecznej, Pomocy żywnościowej, Przeciwdziałania przemocy, Świadczeń rodzinnych, Funduszu alimentacyjnego, Świadczeń rodzicielskich, Świadczeń wychowawczych, Karty Dużej Rodziny, Stypendium szkolnego, Dodatków mieszkaniowych, Dodatków energetycznych, Wspierania rodziny, Świadczeń opieki zdrowotnej, Działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. 

możecie Państwo załatwić w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czastarach 

pokoje nr. 1, 2 i 4 tel: 62 7843112 w 23, 25 i 26 oraz tel/fax: 62 7846470 gops_czastary@post.pl 

Informacji udzielają:
Anna Nielubiak – Kierownik Ośrodka 
Teresa Żurek - specjalista pracy socjalnej 
Edyta Tomala - pracownik socjalny
Agnieszka Juszczak - inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego 
Dorota Chałupka - Pracownik socjalny
Małgorzata Piędzioch - Asystent rodziny

Szczegółowy opis prowadzonych zadań

 

 

 

 

Sprawy z zakresu:
Urzędu Stanu Cywilnego
Ewidencji Ludności
Dowodów Osobistych
Rejestru Wyborców

prowadzi Barbara Łuźniak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

Dane adresowe:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wolności 29
98-410 Czastary

Dane kontaktowe:
tel.: 62 78 431 11 w. 21 
e-mail: usc@czastary.pl
parter Urzędu Gminy – pok. nr 5

Czynne w godzinach pracy Urzędu Gminy w Czastarach

Opis prowadzonych zadań

INFORMACJE KONTAKTOWE:

W razie pytań zapraszamy do Urzędu Gminy Czastary, ul. Wolności 29 w godzinach pracy tj. poniedziałek - środa 7.00 – 15.00, czwartek 9.00 - 17.00, piątek; 7.00 – 15.00, piętro I pok.11. Niezbędne informacje można również uzyskać pod numerem telefonu (62) 784 31 11 lub pod adresem e - mail: ug@czastary.pl.

DRUKI DO POBRANIA W FORMACIE .PDF

CEIDG-1 wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia poza miejscem
 

Wszystkie sprawy dotyczące podatków lokalnych:

podatku rolnego
podatku leśnego
podatku od nieruchomości 
podatku od środków transportowych

ulgi w spłacie zobowiązań
opłata skarbowa

możecie Państwo załatwić w Urzędzie Gminy w Czastarach

pok nr 19 tel 62/78431 w 16
podatki.czasatry@wp.pl


informacji udzielają:

Aleksandra Ostrycharz – inspektor ds. Wymiaru podatków i opląt
Anna Trafarska – inspektor ds. Księgowości podatkowej

W trosce o stabilny rozwój naszej gminy, poprawę warunków życia naszych mieszkańców celem nadrzędnym są inwestycje w naszej gminie, które mają służyć przede wszystkim dobru mieszkańców. Realizowane inwestycje finansowane są ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, funduszy zewnętrznych oraz ze środków własnych Gminy. Ponadto stale staramy się pozyskiwać środki na nowe strategiczne inwestycje w naszej Gminie, o czym będę Państwa informował na bieżąco na naszej stronie internetowej. 

Gminne inwestycje 2017

Gminne inwestycje 2016

Bezpieczeństwo

Druki do pobrania

Licznik odwiedzin
13080707