< >
Tradycja
i nowoczesność

Aktualności

Uroczystości ku czci księdza Bolesława Stradowskiego

czwartek, 27 kwietnia 2017

Uroczystości ku czci księdza Bolesława Stradowskiego

Uroczysta Msza Św. pod przewodnictwem ks. bp ordynariusza Jana Piotrowskiego, przemarsz na Stary Cmentarz gdzie ks. biskup dokonał aktu poświęcenia symbolicznego grobu oraz wsadzenie dębu pamięci, to główne punkty uroczystości upamiętniające zamordowanego przez Niemców ks. Bolesława Stradowskiego, które odbyły się 01.05.2017 r. w Kijach. W wydarzeniu obok społeczności naszej gminy uczestniczyli liczni goście a wśród nich rodzina zamordowanego księdza oraz delegacja z gminy Czastary – miejsca gdzie ks. B. Stradowski oddał życie – z wójtem Dariuszem Rejmanem.  Samorząd gminy Kije składa serdeczne podziękowania wszystkim ludziom dobrej woli, dzięki którym mogliśmy przeżywać te wzruszające chwile. Dziękujemy Panu redaktorowi Januszowi Kędrackiemu z Gazety Wyborczej za wywołanie i przypomnienie postaci księdza B. Stradowskiego. Wyrazy wdzięczności kierujemy pod adresem kapłanów związanych z naszą parafią. Dziękujemy ks. prof. Andrzejowi Żądło, ks. dr Andrzejowi Jankowskiemu, ks. prałatowi Janowi Staworzyńskiemu za udział we Mszy Św. koncelebrowanej w intencji ks. B. Stradowskiego. Dziękujemy gospodarzowi naszej parafii ks. Wiesławowi Kicie za jakże aktywne włączenie się w idee upamiętnienie naszego rodaka i wspólną z wójtem Krzysztofem Słoniną wizytę u ks. biskupa ordynariusza z prośbą o udział w uroczystościach. Serdeczne podziękowania kierujemy pod adresem ks. biskupa dzięki którego obecności wydarzenie nabrało należnej sobie rangi. Dziękujemy Panu Jackowi Łacie za dar w postaci głazu przeznaczonego na symboliczny grób. Dziękujemy również Panu Jarosławowi Lesiakowi za przekazanie posadzonego dębu oraz Panu Pawłowi Chrzanowskiemu za pomoc w realizacji grobu. Serdeczne myśli kierujemy pod adresem niezawodnego jak zawsze Pana Jakuba Madeja – Prezesa Banku Spółdzielczego w Pińczowie oraz Pani Janiny Wieczorek Prezesa GS w Pińczowie. Najserdeczniej dziękujemy wszystkim uczestnikom uroczystości w tym szczególnie delegacji z gminy Czastary, za wzruszające słowa Pana wójta Dariusza Rejmana i symboliczne przekazanie ziemi z terenu plebanii na której został zamordowany nasz rodak. Dziękujemy młodzieży szkolnej wraz z opiekunem Panem Grzegorzem Woźniczko, druhom strażakom, Kołom Gospodyń Wiejskich, Kasztelańskiej Orkiestrze Koncertowej pod kierunkiem Pana Michała Dyni oraz wszystkim, których nie sposób wymienić z imienia i nazwiska.
Jeszcze raz serdecznie dziękujemy.
Poniżej fotorelacja z uroczystości.

Nazwa

Opis

Kategorie spraw urzędowych

1 stycznia 2002 r. weszła w życie ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej ( Dz. U. z 2015 r., poz. 2058 oraz z 2016 r. poz. 34, poz. 352 i poz. 996). Ustawa precyzuje konstytucyjny zapis art. 61 o prawie obywateli do informacji o działaniach władz publicznych. Ustawa nakazuje organom władzy udostępniać każdą informację o sprawach publicznych. Wyjątek stanowią informacje niejawne. Zgodnie z ustawą prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania takiej informacji, zawierającej aktualną wiedzę  o sprawach publicznych.

Udostępnianie informacji publicznej na wniosek przez Gminę Czastary
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
 

Wszystkie sprawy dotyczące:
Świadczeń pomocy społecznej, Pomocy żywnościowej, Przeciwdziałania przemocy, Świadczeń rodzinnych, Funduszu alimentacyjnego, Świadczeń rodzicielskich, Świadczeń wychowawczych, Karty Dużej Rodziny, Stypendium szkolnego, Dodatków mieszkaniowych, Dodatków energetycznych, Wspierania rodziny, Świadczeń opieki zdrowotnej, Działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. 

możecie Państwo załatwić w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czastarach 

pokoje nr. 1, 2 i 4 tel: 62 7843112 w 23, 25 i 26 oraz tel/fax: 62 7846470 gops_czastary@post.pl 

Informacji udzielają:
Anna Nielubiak – Kierownik Ośrodka 
Teresa Żurek - specjalista pracy socjalnej 
Edyta Tomala - pracownik socjalny
Agnieszka Juszczak - inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego 
Dorota Chałupka - Pracownik socjalny
Małgorzata Piędzioch - Asystent rodziny

Szczegółowy opis prowadzonych zadań

 

 

 

 

Sprawy z zakresu:
Urzędu Stanu Cywilnego
Ewidencji Ludności
Dowodów Osobistych
Rejestru Wyborców

prowadzi Barbara Łuźniak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

Dane adresowe:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wolności 29
98-410 Czastary

Dane kontaktowe:
tel.: 62 78 431 11 w. 21 
e-mail: usc@czastary.pl
parter Urzędu Gminy – pok. nr 5

Czynne w godzinach pracy Urzędu Gminy w Czastarach

Opis prowadzonych zadań

INFORMACJE KONTAKTOWE:

W razie pytań zapraszamy do Urzędu Gminy Czastary, ul. Wolności 29 w godzinach pracy tj. poniedziałek - środa 7.00 – 15.00, czwartek 9.00 - 17.00, piątek; 7.00 – 15.00, piętro I pok.11. Niezbędne informacje można również uzyskać pod numerem telefonu (62) 784 31 11 lub pod adresem e - mail: ug@czastary.pl.

DRUKI DO POBRANIA W FORMACIE .PDF

CEIDG-1 wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia poza miejscem
 

Wszystkie sprawy dotyczące podatków lokalnych:

podatku rolnego
podatku leśnego
podatku od nieruchomości 
podatku od środków transportowych

ulgi w spłacie zobowiązań
opłata skarbowa

możecie Państwo załatwić w Urzędzie Gminy w Czastarach

pok nr 19 tel 62/78431 w 16
podatki.czasatry@wp.pl


informacji udzielają:

Aleksandra Ostrycharz – inspektor ds. Wymiaru podatków i opląt
Anna Trafarska – inspektor ds. Księgowości podatkowej

W trosce o stabilny rozwój naszej gminy, poprawę warunków życia naszych mieszkańców celem nadrzędnym są inwestycje w naszej gminie, które mają służyć przede wszystkim dobru mieszkańców. Realizowane inwestycje finansowane są ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, funduszy zewnętrznych oraz ze środków własnych Gminy. Ponadto stale staramy się pozyskiwać środki na nowe strategiczne inwestycje w naszej Gminie, o czym będę Państwa informował na bieżąco na naszej stronie internetowej. 

Gminne inwestycje 2017

Gminne inwestycje 2016

Bezpieczeństwo

Druki do pobrania

Licznik odwiedzin
13032296