Wydarzenia
Zakończyły się walne Zebrania Sprawozdawcze OSP w Gminie Czastary
środa, 28 marca 2018
Styczeń, luty i marzec każdego roku to czas spotkań strażaków z terenu naszej gminy. W czasie Walnych Zebrań Sprawozdawczych podsumowywali oni ubiegły rok. A było co podsumowywać. Strażacy w każdej z jednostek wkładają mnóstwo pracy i własnego czasu, aby mieszkańcy Gminy Czastary mogli czuć się bezpiecznie. Często narażając własne życie pomagają w potrzebie: w czasie pożarów, zalań budynków, wypadków samochodowych, ale także w czasie zabezpieczenia imprez. Poświęcając swój czas, swoje narzędzia i często swoje pieniądze dbają również o to, aby sprzęt w czasie akcji nigdy ich nie zawiódł. Praca strażaka-ochotnika to nie tylko wyjazdy do akcji, to także udział w zawodach sportowych, w których nasi strażacy zawsze dzielnie reprezentują gminę Czastary.
Zgodnie z Harmonogramem ustalonym na posiedzeniu Zarządu Oddziału Gminnego Związku OSP RP w Czastarach w dniu 14 grudnia 2017 roku, w okresie od 06.01.2018 r. do 26.03.2018 r. w jednostkach Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Gminy Czastary odbyły się Walne Zebrania Sprawozdawcze. Druhowie podsumowali działalność swoich jednostek w 2017 r. i omówili zadania do realizacji w roku bieżącym. We wszystkich 6 jednostkach zarządy otrzymały absolutorium. Sprawozdanie z działalności przedstawiali Prezesi OSP i Naczelnicy, natomiast sprawozdanie finansowe Skarbnicy OSP. Na terenie Gminy Czastary zebrania sprawozdawcze odbyły się w następujących terminach:
1. OSP Czastary – 06.01.2018 r.
2. OSP Kąty Walichnowskie – 27.01.2018 r.
3. OSP Przywory – 10.02.2018 r.
4. OSP Parcice – 17.02.2018 r.
5. OSP Krajanka – 24.02.2018 r.
6. OSP Radostów – 26.03.2018 r.
Wśród braci strażackiej – na wszystkich odbytych zebraniach - nie zabrakło Wójta Gminy Czastary Dariusza Rejmana będącego jednocześnie Prezesem Zarządu Oddziału Gminnego Związku OSP RP w Czastarach oraz Komendanta Gminnego Związku OSP RP w Czastarach – Druha Dariusza Góreckiego. Przyjeżdżali również przedstawiciele PSP w Wieruszowie oraz różni goście zapraszani przez poszczególne jednostki organizujące swoje spotkania.
Praca strażaka-ochotnika to wielkie wyzwanie oraz poświęcenie często własnego życia. Wszystkim druhom oraz druhnom z terenu Gminy Czastary życzymy na 2018 rok pomyślności i opieki św.Floriana.
(MCh.MW)
organizacyjne
Gminy Czastary Gminny Ośrodek
Pomocy Społecznej
Kategorie spraw urzędowych
1 stycznia 2002 r. weszła w życie ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej ( Dz. U. z 2015 r., poz. 2058 oraz z 2016 r. poz. 34, poz. 352 i poz. 996). Ustawa precyzuje konstytucyjny zapis art. 61 o prawie obywateli do informacji o działaniach władz publicznych. Ustawa nakazuje organom władzy udostępniać każdą informację o sprawach publicznych. Wyjątek stanowią informacje niejawne. Zgodnie z ustawą prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania takiej informacji, zawierającej aktualną wiedzę o sprawach publicznych.
Udostępnianie informacji publicznej na wniosek przez Gminę Czastary
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Wszystkie sprawy dotyczące:
Świadczeń pomocy społecznej, Pomocy żywnościowej, Przeciwdziałania przemocy, Świadczeń rodzinnych, Funduszu alimentacyjnego, Świadczeń rodzicielskich, Świadczeń wychowawczych, Karty Dużej Rodziny, Stypendium szkolnego, Dodatków mieszkaniowych, Dodatków energetycznych, Wspierania rodziny, Świadczeń opieki zdrowotnej, Działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
możecie Państwo załatwić w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czastarach
pokoje nr. 1, 2 i 4 tel: 62 7843112 w 23, 25 i 26 oraz tel/fax: 62 7846470 gops_czastary@post.pl
Informacji udzielają:
Anna Nielubiak – Kierownik Ośrodka
Teresa Żurek - specjalista pracy socjalnej
Edyta Tomala - pracownik socjalny
Agnieszka Juszczak - inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
Dorota Chałupka - Pracownik socjalny
Małgorzata Piędzioch - Asystent rodziny
Szczegółowy opis prowadzonych zadań
Sprawy z zakresu:
Urzędu Stanu Cywilnego
Ewidencji Ludności
Dowodów Osobistych
Rejestru Wyborców
prowadzi Barbara Łuźniak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Dane adresowe:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wolności 29
98-410 Czastary
Dane kontaktowe:
tel.: 62 78 431 11 w. 21
e-mail: usc@czastary.pl
parter Urzędu Gminy – pok. nr 5
Czynne w godzinach pracy Urzędu Gminy w Czastarach
Opis prowadzonych zadań
INFORMACJE KONTAKTOWE:
W razie pytań zapraszamy do Urzędu Gminy Czastary, ul. Wolności 29 w godzinach pracy tj. poniedziałek - środa 7.00 – 15.00, czwartek 9.00 - 17.00, piątek; 7.00 – 15.00, piętro I pok.11. Niezbędne informacje można również uzyskać pod numerem telefonu (62) 784 31 11 lub pod adresem e - mail: ug@czastary.pl.
DRUKI DO POBRANIA W FORMACIE .PDF
CEIDG-1 wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia poza miejscem
Wszystkie sprawy dotyczące podatków lokalnych:
podatku rolnego
podatku leśnego
podatku od nieruchomości
podatku od środków transportowych
ulgi w spłacie zobowiązań
opłata skarbowa
możecie Państwo załatwić w Urzędzie Gminy w Czastarach
pok nr 19 tel 62/78431 w 16
podatki.czasatry@wp.pl
informacji udzielają:
Aleksandra Ostrycharz – inspektor ds. Wymiaru podatków i opląt
Anna Trafarska – inspektor ds. Księgowości podatkowej
W trosce o stabilny rozwój naszej gminy, poprawę warunków życia naszych mieszkańców celem nadrzędnym są inwestycje w naszej gminie, które mają służyć przede wszystkim dobru mieszkańców. Realizowane inwestycje finansowane są ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, funduszy zewnętrznych oraz ze środków własnych Gminy. Ponadto stale staramy się pozyskiwać środki na nowe strategiczne inwestycje w naszej Gminie, o czym będę Państwa informował na bieżąco na naszej stronie internetowej.