< >
Tradycja
i nowoczesność

Informacje

Stypendium szkolne - do 15 września 2017 r.

wtorek, 12 września 2017

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czastarach informuje,   iż od 01.09.2017 r. do 15.09.2017 r. można składać wnioski wraz z załączonymi dokumentami o przyznanie stypendium szkolnego na rok szkolny 2017/2018, a w przypadku słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych w terminie  do 15.10.2017 r.

 

Stypendium szkolne przysługuje:

1. Uczniom szkół publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych dla młodzieży i dla dorosłych oraz słuchaczom  kolegiów pracowników służb społecznych - do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia.

2. Wychowankom publicznych i niepublicznych ośrodków umożliwiających dzieciom i młodzieży upośledzonym w stopniu głębokim,  a także dzieciom i młodzieży upośledzonym umysłowo ze sprzężonymi niepełnosprawnościami realizację odpowiednio obowiązku szkolnego i obowiązku nauki  - do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki.

3. Uczniom szkół niepublicznych, nieposiadających uprawnień szkół publicznych dla młodzieży i dla dorosłych – do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki.

Miesięczna wysokość dochodu (netto) na osobę w rodzinie ucznia, uprawniająca do ubiegania się o stypendium szkolne nie może przekroczyć kwoty 514 zł .

 

Wnioski do pobrania w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, pokój nr 2 lub na stronie internetowej  Urzędu Gminy Czastary.

 

              Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy

Społecznej w Czastarach

     

       Ewa Wieczorek

WYDATKI  KWALIFIKOWANE  DO  STYPENDIUM  SZKOLNEGO w roku szkolnym 2017/2018

 

-  zakup  podręczników  i  ćwiczeń  szkolnych nierefundowanych  w  ramach  innych  programów pomocowych (wówczas na fakturze wymagane jest potwierdzenie dyrektora szkoły, że zakup był konieczny)

-  słowniki, encyklopedie, atlasy, lektury szkolne, tablice   matematyczne

- artykuły szkolne: zeszyty, papiernicze, biurowe (np.  kalkulator,  blok, teczki  szkolne,  okładki na książki i zeszyty, materiały piśmiennicze, segregatory, korektory, zakreślacze, markery, innych związanych z zajęciami szkolnymi

- przybory i materiały do nauki zawodu (np. szkoła do nauki zawodu fryzjer wymaga zakupu suszarki, wówczas na fakturze powinno być potwierdzenie ze szkoły, że taki zakup jest wymagany)

- zakup munduru/ mundurka szkolnego (wraz z fakturą/umową kupna -sprzedaży za zakup munduru/mundurka szkolnego należy przedłożyć zaświadczenie ze szkoły potwierdzające, że mundur/ mundurek szkolny jest wymagany przez szkołę)

            - tornister (plecak szkolny)

            - obuwie sportowe

            - strój sportowy

            -strój galowy (biała bluzka, garnitur, spodnie galowe, biała koszula)

            - biurko, krzesło do biurka

            - komputer, części do komputera, oprogramowanie

            - drukarka, tusz do drukarki

            - abonament za Internet (od września do czerwca)

            - sprzęt muzyczny (potwierdzenie, ze szkoły że zakup jest wymagany)

            - sprzęt sportowy (potwierdzenie, ze szkoły że zakup jest wymagany)

- koszty uczestnictwa w kółkach zainteresowań, w zajęciach edukacyjnych, w tym wyrównawczych  (korepetycje) - (np. językowych, sportowych – potwierdzonych na fakturze)

            - koszty dojazdu do szkół ponadgimnazjalnych

- koszty zakwaterowania w internacie, bursie, opłata czesnego w szkołach niepublicznych

- koszty pobytu na „zielonej szkole” lub innych wyjazdach edukacyjnych – w tym: wycieczki szkolne, obozy naukowe (należy przedłożyć zaświadczenie ze szkoły)

            - koszty wyjścia do kina, teatru, muzeum (w ramach zajęć szkolnych)

 

W roku szkolnym 2017/2018 obowiązują faktury, rachunki, umowy za:

1. Zakup podręczników –od czerwca 2017r.,

2. Pozostałe materiały szkolne od lipca 2017r. do czerwca 2018r.–według wykazu wydatków kwalifikowanych,

3. Abonament internetowy – od września 2017r. do czerwca 2018r.,

4. Bilety za dojazdy do szkoły - od września 2017r. do czerwca 2018r.

 

1. Przy wystawianiu faktury/rachunku czy zawieraniu umów należy zwrócić uwagę na nazewnictwo zakupionych artykułów, aby było zgodne z nazwami umieszczonymi w w/w katalogu wydatków kwalifikowanych, przede wszystkim istotne jest by np. plecak miał adnotacje „szkolny”, a obuwie, spodenki miały adnotacje „sportowe”.

Jeżeli zakupiony artykuł nie ma przymiotnika szkolny lub sportowy w nazwie umieszczonej na fakturze/rachunku, to na odwrocie faktury/rachunku konieczne jest  sporządzenie odpowiedniej adnotacji przez sprzedawcę, który umieści opis zakupionego przedmioty, pieczęć i czytelny podpis.

 

2. Faktury bądź rachunki  muszą być imienne na rodzica lub pełnoletniego ucznia.

3. W przypadku płatności za zakupiony towar przelewem czy kartą płatniczą niezbędne jest wraz z rachunkiem/fakturą załączenie odpowiednio potwierdzenia dokonania przelewu, czy potwierdzenia dokonania płatności kartą płatniczą.

Opinia Ministerstwa Edukacji Narodowej

„... Obuwie i odzież mogą stanowić pomoc o charakterze edukacyjnym, jedynie w sytuacji, gdy wiążą się w sposób oczywisty i bezpośredni z procesem edukacyjnym ucznia (np. kimono dla ucznia trenującego karate). Natomiast zakup codziennej odzieży lub obuwia, umożliwiającego uczniowi dotarcie do szkoły (kurtka, buty) leży w kompetencji resortu polityki społecznej i nie powinien być finansowany w ramach stypendium szkolnego”

 

 

Kategorie spraw urzędowych

1 stycznia 2002 r. weszła w życie ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej ( Dz. U. z 2015 r., poz. 2058 oraz z 2016 r. poz. 34, poz. 352 i poz. 996). Ustawa precyzuje konstytucyjny zapis art. 61 o prawie obywateli do informacji o działaniach władz publicznych. Ustawa nakazuje organom władzy udostępniać każdą informację o sprawach publicznych. Wyjątek stanowią informacje niejawne. Zgodnie z ustawą prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania takiej informacji, zawierającej aktualną wiedzę  o sprawach publicznych.

Udostępnianie informacji publicznej na wniosek przez Gminę Czastary
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
 

Wszystkie sprawy dotyczące:
Świadczeń pomocy społecznej, Pomocy żywnościowej, Przeciwdziałania przemocy, Świadczeń rodzinnych, Funduszu alimentacyjnego, Świadczeń rodzicielskich, Świadczeń wychowawczych, Karty Dużej Rodziny, Stypendium szkolnego, Dodatków mieszkaniowych, Dodatków energetycznych, Wspierania rodziny, Świadczeń opieki zdrowotnej, Działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. 

możecie Państwo załatwić w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czastarach 

pokoje nr. 1, 2 i 4 tel: 62 7843112 w 23, 25 i 26 oraz tel/fax: 62 7846470 gops_czastary@post.pl 

Informacji udzielają:
Anna Nielubiak – Kierownik Ośrodka 
Teresa Żurek - specjalista pracy socjalnej 
Edyta Tomala - pracownik socjalny
Agnieszka Juszczak - inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego 
Dorota Chałupka - Pracownik socjalny
Małgorzata Piędzioch - Asystent rodziny

Szczegółowy opis prowadzonych zadań

 

 

 

 

Sprawy z zakresu:
Urzędu Stanu Cywilnego
Ewidencji Ludności
Dowodów Osobistych
Rejestru Wyborców

prowadzi Barbara Łuźniak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

Dane adresowe:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wolności 29
98-410 Czastary

Dane kontaktowe:
tel.: 62 78 431 11 w. 21 
e-mail: usc@czastary.pl
parter Urzędu Gminy – pok. nr 5

Czynne w godzinach pracy Urzędu Gminy w Czastarach

Opis prowadzonych zadań

INFORMACJE KONTAKTOWE:

W razie pytań zapraszamy do Urzędu Gminy Czastary, ul. Wolności 29 w godzinach pracy tj. poniedziałek - środa 7.00 – 15.00, czwartek 9.00 - 17.00, piątek; 7.00 – 15.00, piętro I pok.11. Niezbędne informacje można również uzyskać pod numerem telefonu (62) 784 31 11 lub pod adresem e - mail: ug@czastary.pl.

DRUKI DO POBRANIA W FORMACIE .PDF

CEIDG-1 wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia poza miejscem
 

Wszystkie sprawy dotyczące podatków lokalnych:

podatku rolnego
podatku leśnego
podatku od nieruchomości 
podatku od środków transportowych

ulgi w spłacie zobowiązań
opłata skarbowa

możecie Państwo załatwić w Urzędzie Gminy w Czastarach

pok nr 19 tel 62/78431 w 16
podatki.czasatry@wp.pl


informacji udzielają:

Aleksandra Ostrycharz – inspektor ds. Wymiaru podatków i opląt
Anna Trafarska – inspektor ds. Księgowości podatkowej

W trosce o stabilny rozwój naszej gminy, poprawę warunków życia naszych mieszkańców celem nadrzędnym są inwestycje w naszej gminie, które mają służyć przede wszystkim dobru mieszkańców. Realizowane inwestycje finansowane są ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, funduszy zewnętrznych oraz ze środków własnych Gminy. Ponadto stale staramy się pozyskiwać środki na nowe strategiczne inwestycje w naszej Gminie, o czym będę Państwa informował na bieżąco na naszej stronie internetowej. 

Gminne inwestycje 2017

Gminne inwestycje 2016

Bezpieczeństwo

Druki do pobrania

Licznik odwiedzin
13413950

O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH BEZ ZBĘDNEGO CUKRU!

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W URZĘDZIE GMINY CZASTARY

W związku z rozpoczęciem stosowania z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO), informujemy, iż na podstawie art. 13 RODO od dnia 25 maja 2018 r. będą Państwu przysługiwały określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przez Urząd Gminy w Czastarach.

  1. Dane Administratora
    Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Czastary reprezentowana przez Wójta Gminy - z siedzibą w Urzędzie Gminy Czastary, ul. Wolności 29, 98-410 Czastary.
  2. Dane Inspektora Danych Osobowych
    Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO Administrator (ADO) wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Inspektorem Ochrony Danych jest Pani Agnieszka Juszczak, e-mail: ido@czastary.pl
  3. Cel przetwarzania Państwa danych osobowych
    Do zakresu działania samorządu gminy należy wykonywanie zadań publicznych o charakterze gminnym niezastrzeżonych ustawami na rzecz organów administracji rządowej. Gmina Czastary gromadzi Państwa dane w celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa oraz Statutu Gminy Czastary, a w szczególności z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 ze zm.). Podstawa prawna przetwarzania Państwa danych wynika z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych) oraz obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy.
  4. Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych.
    W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Państwa dane nie będą podlegały profilowaniu.
    Administrator przetwarza Pana/Pani dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, o którym mowa powyżej. W szczególności sytuacjach Administrator może przekazać/powierzyć Pana/Pani dane innym podmiotom. Podstawą przekazania/powierzenia danych są przepisy prawa (np. wymiar sprawiedliwości, administracja skarbowa, instytucje związane z obsługą szeroko pojętych funduszy unijnych, podmioty związane z obsługą sfery socjalnej – ZUS, PFRON) lub właściwie skonstruowane, zapewniające bezpieczeństwo danym osobowym, umowy powierzenia danych do przetwarzania (np. z podmiotami sektora teleinformatycznego i telekomunikacyjnego, przetwarzania danych).
  5. Okres przechowywania danych.
    Dane osobowe przetwarzane przez Gminę Czastary przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 ze zm.) i ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r., poz. 217 ze zm.), w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  6. Prawa podmiotów danych.
    W związku z przetwarzaniem przez Gminę Czastary Pana/Pani danych osobowych, przysługuje Panu/Pani prawo do:
    • dostępu do danych osobowych Pana/Pani dotyczących,
    • żądania ich sprostowania,
    • usunięcia danych ( tzw. prawo do bycia zapomnianym) lub ograniczenia przetwarzania,
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
    Z powyższych uprawnień można skorzystać w siedzibie Administratora, pisząc na adres:
    Urząd Gminy Czastary
    ul. Wolności 29
    98-410 Czastary

    Osoba której dane przetwarzane są na podstawie zgody wyrażonej przez tę osobę ma prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  7. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie podlegają profilowaniu.
  8. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
    W przypadku gdy przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych jest niezgodne z przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Wójt Gminy Czastary – Administrator Danych Osobowych Gminy Czastary

Zgadzam się