< >
Tradycja
i nowoczesność

Aktualności

Zawiadomienie o V Sesji Rady Gminy Czastary

czwartek, 28 marca 2019

Zawiadomienie o V Sesji Rady Gminy Czastary

Zawiadamiam wszystkich Mieszkańców Gminy Czastary, że w dniu 29 marca 2019 r. (piątek)  o godz. 9:00 w sali narad Urzędu Gminy w Czastarach odbędzie się V Sesja Rady Gminy Czastary z następującym porządkiem obrad:

 

  1. Otwarcie Sesji Rady Gminy i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołów z poprzednich  Sesji Rady Gminy.
  4. Podziękowanie dotychczasowym sołtysom oraz przedstawienie nowo wybranych sołtysów.
  5. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  6. Interpelacje i zapytania radnych.

 

  1. Spotkanie z Panem Piotrem Skoczylasem – Przedstawicielem Firmy NOVATEK – Polska w sprawie możliwości gazyfikacji Gminy Czastary.

 

  1. Sprawozdanie z pracy komisji Rady Gminy Czastary za 2018 rok.
  2. Sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Gminy Czastary - zapoznanie w wynikami kontroli Komisji Rewizyjnej w zakresie realizacji uchwał.
  3. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czastarach za 2018 r.
  4. Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz informacja z pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2018 r.
  5. Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii za 2018 r.
  6. Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Gminy Czastary z organizacjami pozarządowymi za 2018 rok.

 

  1. Podjęcie uchwały w sprawie podwyższenia kwoty kryterium dochodowego do 150% w celu udzielenia wsparcia w ramach wieloletniego rządowego programu "Posiłek w szkole i w domu" na lata 2019 – 2023.
  2. Podjęcie uchwały w sprawie zniesienia form ochrony przyrody z drzewa uznanego za pomnik przyrody.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Czastary oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych od dnia 1 września 2019 roku.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy na 2020 r. środków stanowiących fundusz sołecki.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Czastary na rok 2019.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy Czastary na 2019 r.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie dopuszczenia zapłaty podatku i opłat stanowiących dochody budżetu Gminy Czastary za pomocą innego instrumentu płatniczego.

 

  1. Zapytania i wolne wnioski.
  2. Zakończenie obrad Sesji Rady Gminy. 

 

 

                                                                                             Wójt Gminy Czastary 

                                                                                              (-)Dariusz Rejman

Kategorie spraw urzędowych

1 stycznia 2002 r. weszła w życie ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej ( Dz. U. z 2015 r., poz. 2058 oraz z 2016 r. poz. 34, poz. 352 i poz. 996). Ustawa precyzuje konstytucyjny zapis art. 61 o prawie obywateli do informacji o działaniach władz publicznych. Ustawa nakazuje organom władzy udostępniać każdą informację o sprawach publicznych. Wyjątek stanowią informacje niejawne. Zgodnie z ustawą prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania takiej informacji, zawierającej aktualną wiedzę  o sprawach publicznych.

Udostępnianie informacji publicznej na wniosek przez Gminę Czastary
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
 

Wszystkie sprawy dotyczące:
Świadczeń pomocy społecznej, Pomocy żywnościowej, Przeciwdziałania przemocy, Świadczeń rodzinnych, Funduszu alimentacyjnego, Świadczeń rodzicielskich, Świadczeń wychowawczych, Karty Dużej Rodziny, Stypendium szkolnego, Dodatków mieszkaniowych, Dodatków energetycznych, Wspierania rodziny, Świadczeń opieki zdrowotnej, Działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. 

możecie Państwo załatwić w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czastarach 

pokoje nr. 1, 2 i 4 tel: 62 7843112 w 23, 25 i 26 oraz tel/fax: 62 7846470 gops_czastary@post.pl 

Informacji udzielają:
Anna Nielubiak – Kierownik Ośrodka 
Teresa Żurek - specjalista pracy socjalnej 
Edyta Tomala - pracownik socjalny
Agnieszka Juszczak - inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego 
Dorota Chałupka - Pracownik socjalny
Małgorzata Piędzioch - Asystent rodziny

Szczegółowy opis prowadzonych zadań

 

 

 

 

Sprawy z zakresu:
Urzędu Stanu Cywilnego
Ewidencji Ludności
Dowodów Osobistych
Rejestru Wyborców

prowadzi Barbara Łuźniak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

Dane adresowe:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wolności 29
98-410 Czastary

Dane kontaktowe:
tel.: 62 78 431 11 w. 21 
e-mail: usc@czastary.pl
parter Urzędu Gminy – pok. nr 5

Czynne w godzinach pracy Urzędu Gminy w Czastarach

Opis prowadzonych zadań

INFORMACJE KONTAKTOWE:

W razie pytań zapraszamy do Urzędu Gminy Czastary, ul. Wolności 29 w godzinach pracy tj. poniedziałek - środa 7.00 – 15.00, czwartek 9.00 - 17.00, piątek; 7.00 – 15.00, piętro I pok.11. Niezbędne informacje można również uzyskać pod numerem telefonu (62) 784 31 11 lub pod adresem e - mail: ug@czastary.pl.

DRUKI DO POBRANIA W FORMACIE .PDF

CEIDG-1 wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia poza miejscem
 

Wszystkie sprawy dotyczące podatków lokalnych:

podatku rolnego
podatku leśnego
podatku od nieruchomości 
podatku od środków transportowych

ulgi w spłacie zobowiązań
opłata skarbowa

możecie Państwo załatwić w Urzędzie Gminy w Czastarach

pok nr 19 tel 62/78431 w 16
podatki.czasatry@wp.pl


informacji udzielają:

Aleksandra Ostrycharz – inspektor ds. Wymiaru podatków i opląt
Anna Trafarska – inspektor ds. Księgowości podatkowej

W trosce o stabilny rozwój naszej gminy, poprawę warunków życia naszych mieszkańców celem nadrzędnym są inwestycje w naszej gminie, które mają służyć przede wszystkim dobru mieszkańców. Realizowane inwestycje finansowane są ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, funduszy zewnętrznych oraz ze środków własnych Gminy. Ponadto stale staramy się pozyskiwać środki na nowe strategiczne inwestycje w naszej Gminie, o czym będę Państwa informował na bieżąco na naszej stronie internetowej. 

Gminne inwestycje 2017

Gminne inwestycje 2016

Bezpieczeństwo

Druki do pobrania

Licznik odwiedzin
13143225