Aktualności
Nowe władze w jednostkach OSP gminy Czastary na lata 2021-2025
środa, 07 lipca 2021
„To był szczególny okres, strażackie działania znacznie utrudniła pandemia. W tym czasie nie odbywały się żadne spotkania oraz uroczystości, jak i nie odbyły się zawody sportowo-pożarnicze. W każdej chwili jednak mogliśmy liczyć na pomoc ze strony druhów strażaków czy to przy roznoszeniu ulotek, transporcie artykułów spożywczych, zabezpieczaniu miejsc kwarantanny. I to jest bardzo cenne, że chcecie dbać o bezpieczeństwo mieszkańców naszej gminy. Za to zaangażowanie, waszą społeczną pracę, za to, że wam się chce i widzicie potrzebę niesienia pomocy osobom poszkodowanym, bardzo dziękuję. Ostatnie półtora roku było trudnym czasem dla nas wszystkich. Pandemia koronawirusa postawiła również przed wami nowe wyzwania i sprostaliście im. Dziękuję wam za to i za to, że mieszkańcy naszej gminy mogą na was liczyć w każdej sytuacji. Gratuluję też wszystkim nowym członkom zarządów i życzę im wytrwałości w rozwijaniu swoich jednostek” – powiedział – Wójt Gminy Czastary – Dariusz Rejman – podsumowując walne zebrania sprawozdawczo-wyborcze jakie odbyły się w okresie od 6 czerwca do 3 lipca 2021 r. w 6 jednostkach OSP Gminy Czastary.
Na każdym zebraniu oprócz naszych dzielnych strażaków obecny był Prezes Zarządu Gminnego Związku OSP RP i jednocześnie Wójt Gminy w jednej osobie – Pan Dariusz Rejman, komendant gminny Pan Dariusz Górecki oraz pracownicy Urzędu Gminy.
Z uwagi na pandemię zebrania sprawozdawczo-wyborcze przeprowadzane były w okresie letnim. W przed pandemicznych czasach walne zebrania strażaków ochotników odbywały się między styczniem a końcem marca. W tym roku było to niemożliwe.
Wszystkie zebrania zostały bardzo dobrze przygotowane i sprawnie przeprowadzone. Poniżej przedstawiamy nowe składy zarządów w poszczególnych jednostkach OSP.
Ochotnicza Straż Pożarna w Czastarach
Lp. Funkcja Imię i nazwisko
1. Prezes - Paweł Janik
2. Wiceprezes – Naczelnik - Tobiasz Preder
3. Wiceprezes - Marcin Jaśko
4. Zastępca Naczelnika - Dawid Chrzan
5. Sekretarz - Kamil Lechowicz
6. Skarbnik - Jan Tomalik
7. Gospodarz - Małgorzata Biczysko
8. Kronikarz - Michał Chrzan
Ochotnicza Straż Pożarna w Kątach Walichnowskich
Lp. Funkcja Imię i nazwisko
1. Prezes - Wojciech Pietrzak
2. Wiceprezes-Naczelnik - Mariusz Rybka
3. Wiceprezes - Adam Wójciak
4. Zastępca Naczelnika - Maciej Kałuża
5. Sekretarz - Anna Karbowiak-Kamyk
6. Skarbnik - Mariusz Perdek
7. Gospodarz - Tomasz Pietrzyński
Ochotnicza Straż Pożarna w Krajance
Lp. Funkcja Imię i nazwisko
1. Prezes - Zbigniew Furman
2. Wiceprezes - Michał Łukowski
3. Naczelnik - Marcin Patykowski
4. Zastępca Naczelnika - Adrian Nawrocki
5. Sekretarz - Przemysław Matusiak
6. Skarbnik - Piotr Urbanek
7. Gospodarz - Krystyna Nogaj
8. Kronikarz - Aleksandra Furman
9. Członek Zarządu - Leszek Syguła
Ochotnicza Straż Pożarna w Parcicach
Lp. Funkcja Imię i nazwisko
1. Prezes - Zygmunt Chałupka
2. Wiceprezes-Naczelnik - Krzysztof Sut
3. Wiceprezes - Artur Nowak
4. Zastępca Naczelnika - Marek Urbański
5. Sekretarz - Łukasz Sudomirski
6. Skarbnik - Jakub Szymanek
7. Gospodarz - Szymon Rzepecki
Ochotnicza Straż Pożarna w Przyworach
Lp. Funkcja Imię i nazwisko
1. Prezes - Andrzej Zaustowicz
2. Wiceprezes-Naczelnik - Michał Nalepa
3. Sekretarz - Stanisław Nalepa
4. Skarbnik - Andrzej Galiński
5. Gospodarz - Jan Żmuda
Ochotnicza Straż Pożarna w Radostowie
Lp. Funkcja Imię i nazwisko
1. Prezes - Szymon Woś
2. Wiceprezes-Naczelnik - Kamil Woś
3. Sekretarz -Piotr Woś
4. Skarbnik - Sylwester Goj
5. Gospodarz - Ryszard Urbanek
6. Członek - Paweł Woś
organizacyjne
Gminy Czastary Gminny Ośrodek
Pomocy Społecznej
Kategorie spraw urzędowych
1 stycznia 2002 r. weszła w życie ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej ( Dz. U. z 2015 r., poz. 2058 oraz z 2016 r. poz. 34, poz. 352 i poz. 996). Ustawa precyzuje konstytucyjny zapis art. 61 o prawie obywateli do informacji o działaniach władz publicznych. Ustawa nakazuje organom władzy udostępniać każdą informację o sprawach publicznych. Wyjątek stanowią informacje niejawne. Zgodnie z ustawą prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania takiej informacji, zawierającej aktualną wiedzę o sprawach publicznych.
Udostępnianie informacji publicznej na wniosek przez Gminę Czastary
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Wszystkie sprawy dotyczące:
Świadczeń pomocy społecznej, Pomocy żywnościowej, Przeciwdziałania przemocy, Świadczeń rodzinnych, Funduszu alimentacyjnego, Świadczeń rodzicielskich, Świadczeń wychowawczych, Karty Dużej Rodziny, Stypendium szkolnego, Dodatków mieszkaniowych, Dodatków energetycznych, Wspierania rodziny, Świadczeń opieki zdrowotnej, Działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
możecie Państwo załatwić w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czastarach
pokoje nr. 1, 2 i 4 tel: 62 7843112 w 23, 25 i 26 oraz tel/fax: 62 7846470 gops_czastary@post.pl
Informacji udzielają:
Anna Nielubiak – Kierownik Ośrodka
Teresa Żurek - specjalista pracy socjalnej
Edyta Tomala - pracownik socjalny
Agnieszka Juszczak - inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
Dorota Chałupka - Pracownik socjalny
Małgorzata Piędzioch - Asystent rodziny
Szczegółowy opis prowadzonych zadań
Sprawy z zakresu:
Urzędu Stanu Cywilnego
Ewidencji Ludności
Dowodów Osobistych
Rejestru Wyborców
prowadzi Barbara Łuźniak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Dane adresowe:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wolności 29
98-410 Czastary
Dane kontaktowe:
tel.: 62 78 431 11 w. 21
e-mail: usc@czastary.pl
parter Urzędu Gminy – pok. nr 5
Czynne w godzinach pracy Urzędu Gminy w Czastarach
Opis prowadzonych zadań
INFORMACJE KONTAKTOWE:
W razie pytań zapraszamy do Urzędu Gminy Czastary, ul. Wolności 29 w godzinach pracy tj. poniedziałek - środa 7.00 – 15.00, czwartek 9.00 - 17.00, piątek; 7.00 – 15.00, piętro I pok.11. Niezbędne informacje można również uzyskać pod numerem telefonu (62) 784 31 11 lub pod adresem e - mail: ug@czastary.pl.
DRUKI DO POBRANIA W FORMACIE .PDF
CEIDG-1 wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia poza miejscem
Wszystkie sprawy dotyczące podatków lokalnych:
podatku rolnego
podatku leśnego
podatku od nieruchomości
podatku od środków transportowych
ulgi w spłacie zobowiązań
opłata skarbowa
możecie Państwo załatwić w Urzędzie Gminy w Czastarach
pok nr 19 tel 62/78431 w 16
podatki.czasatry@wp.pl
informacji udzielają:
Aleksandra Ostrycharz – inspektor ds. Wymiaru podatków i opląt
Anna Trafarska – inspektor ds. Księgowości podatkowej
W trosce o stabilny rozwój naszej gminy, poprawę warunków życia naszych mieszkańców celem nadrzędnym są inwestycje w naszej gminie, które mają służyć przede wszystkim dobru mieszkańców. Realizowane inwestycje finansowane są ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, funduszy zewnętrznych oraz ze środków własnych Gminy. Ponadto stale staramy się pozyskiwać środki na nowe strategiczne inwestycje w naszej Gminie, o czym będę Państwa informował na bieżąco na naszej stronie internetowej.