Informacje
„Karta Seniora Województwa Łódzkiego”
wtorek, 20 lutego 2018
„Karta Seniora Województwa Łódzkiego” to program działań na rzecz wsparcia osób starszych w województwie łódzkim, który ma na celu:
-promowanie aktywności społecznej i poprawę jakości życia seniorów,
-wzmocnienie kondycji finansowej seniorów,
-zachęcanie osób 60+ do korzystania z dóbr kultury, edukacji, sportu i innych na terenie województwa łódzkiego,
-umożliwienie seniorom rozwoju swoich pasji i zainteresowań oraz promowanie aktywnego spędzania wolnego czasu.
Karta Seniora Województwa Łódzkiego to zbiór ulg i uprawnień oferowanych mieszkańcom województwa łódzkiego, którzy ukończyli 60 rok życia. Partnerami programu mogą być jednostki samorządu województwa, instytucje oraz prywatne przedsiębiorstwa.
Kto może otrzymać Kartę Seniora Województwa Łódzkiego?
- Każda osoba, która ukończyła 60 rok życia i zamieszkuje na terenie województwa łódzkiego
Jakie są korzyści z posiadania Karty Seniora Województwa Łódzkiego?
- Karta upoważnia do korzystania z ulg i uprawnień oferowanych przez partnerów programu, których wykaz znajduje się na niniejszej stronie (zakładka seniorzy/Karta Seniora Województwa Łódzkiego/ Aktualny Katalog Ulg) lub na stronach internetowych www.bip.rcpslodz.pl, www.bip.lodzkie.pl
- Karta wydawana jest bezpłatnie
- Karta jest bezterminowa
Jakie są warunki otrzymania Karty Seniora Województwa Łódzkiego?
- złożenie wniosku
Gdzie złożyć wniosek w celu uzyskania Karty Seniora Województwa Łódzkiego?
- Wniosek należy złożyć osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres: Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi
ul. Snycerska 8, 91-302 Łódź, tel.: 42 203 48 78 Godziny pracy urzędu: 8:00 – 16:00
- Karta wydawana jest w terminie do 15 dni roboczych
- Kartę można odebrać osobiście lub otrzymać za pośrednictwem poczty pod adresem wskazanym we wniosku
- Odbioru karty może dokonać Wnioskodawca lub inna osoba na podstawie pisemnego upoważnienia za okazaniem dowodu tożsamości
- Wniosek o wydanie karty można pobrać ze strony (zakładka seniorzy/Karta Seniora Województwa Łódzkiego/Wnioski i inne dokumenty) lub pobrać osobiście w siedzibie Regionalnego Centrum Polityki Społecznej w Łodzi
Więcej informacji:
organizacyjne
Gminy Czastary Gminny Ośrodek
Pomocy Społecznej
Kategorie spraw urzędowych
1 stycznia 2002 r. weszła w życie ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej ( Dz. U. z 2015 r., poz. 2058 oraz z 2016 r. poz. 34, poz. 352 i poz. 996). Ustawa precyzuje konstytucyjny zapis art. 61 o prawie obywateli do informacji o działaniach władz publicznych. Ustawa nakazuje organom władzy udostępniać każdą informację o sprawach publicznych. Wyjątek stanowią informacje niejawne. Zgodnie z ustawą prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania takiej informacji, zawierającej aktualną wiedzę o sprawach publicznych.
Udostępnianie informacji publicznej na wniosek przez Gminę Czastary
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Wszystkie sprawy dotyczące:
Świadczeń pomocy społecznej, Pomocy żywnościowej, Przeciwdziałania przemocy, Świadczeń rodzinnych, Funduszu alimentacyjnego, Świadczeń rodzicielskich, Świadczeń wychowawczych, Karty Dużej Rodziny, Stypendium szkolnego, Dodatków mieszkaniowych, Dodatków energetycznych, Wspierania rodziny, Świadczeń opieki zdrowotnej, Działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
możecie Państwo załatwić w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czastarach
pokoje nr. 1, 2 i 4 tel: 62 7843112 w 23, 25 i 26 oraz tel/fax: 62 7846470 gops_czastary@post.pl
Informacji udzielają:
Anna Nielubiak – Kierownik Ośrodka
Teresa Żurek - specjalista pracy socjalnej
Edyta Tomala - pracownik socjalny
Agnieszka Juszczak - inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
Dorota Chałupka - Pracownik socjalny
Małgorzata Piędzioch - Asystent rodziny
Szczegółowy opis prowadzonych zadań
Sprawy z zakresu:
Urzędu Stanu Cywilnego
Ewidencji Ludności
Dowodów Osobistych
Rejestru Wyborców
prowadzi Barbara Łuźniak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Dane adresowe:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wolności 29
98-410 Czastary
Dane kontaktowe:
tel.: 62 78 431 11 w. 21
e-mail: usc@czastary.pl
parter Urzędu Gminy – pok. nr 5
Czynne w godzinach pracy Urzędu Gminy w Czastarach
Opis prowadzonych zadań
INFORMACJE KONTAKTOWE:
W razie pytań zapraszamy do Urzędu Gminy Czastary, ul. Wolności 29 w godzinach pracy tj. poniedziałek - środa 7.00 – 15.00, czwartek 9.00 - 17.00, piątek; 7.00 – 15.00, piętro I pok.11. Niezbędne informacje można również uzyskać pod numerem telefonu (62) 784 31 11 lub pod adresem e - mail: ug@czastary.pl.
DRUKI DO POBRANIA W FORMACIE .PDF
CEIDG-1 wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia poza miejscem
Wszystkie sprawy dotyczące podatków lokalnych:
podatku rolnego
podatku leśnego
podatku od nieruchomości
podatku od środków transportowych
ulgi w spłacie zobowiązań
opłata skarbowa
możecie Państwo załatwić w Urzędzie Gminy w Czastarach
pok nr 19 tel 62/78431 w 16
podatki.czasatry@wp.pl
informacji udzielają:
Aleksandra Ostrycharz – inspektor ds. Wymiaru podatków i opląt
Anna Trafarska – inspektor ds. Księgowości podatkowej
W trosce o stabilny rozwój naszej gminy, poprawę warunków życia naszych mieszkańców celem nadrzędnym są inwestycje w naszej gminie, które mają służyć przede wszystkim dobru mieszkańców. Realizowane inwestycje finansowane są ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, funduszy zewnętrznych oraz ze środków własnych Gminy. Ponadto stale staramy się pozyskiwać środki na nowe strategiczne inwestycje w naszej Gminie, o czym będę Państwa informował na bieżąco na naszej stronie internetowej.